Prymitywy graficzne
Obiekty mogą być prezentowane na mapie za pomocą różnych kształtów (prymitywów graficznych) a co za tym idzie prawidłowe odwzorowanie rzeczywistości. Obiekty mogą być rysowane jako linie, symbole, punkty i elipsy.
Program wyposażony jest w intuicyjny tryb edycji, który umożliwia dodawanie, przemieszczanie (dociąganie) i usuwanie punktów charakterystycznych obiektów. Punkty stanowią elementy grafiki rastrowej lub wektorowej. Opisy, które umieszczane są pod konkretnymi obiektami, mogą być dowolnie rozmieszczane na mapie tak, aby nie zaburzać jej czytelności.
Przy rysowaniu obiektów sieci użytkownik ma do dyspozycji podstawowe elementy graficzne takie jak:
- Linia łamana (polilinia)
- Punkt
- Symbol wektorowy (skalowalny)
- Symbol rastrowy (nieskalowalny)
- Elipsa
- Tekst
W zależności od potrzeby lub sposobu prezentacij obiekty sieci mogą być odwzorowane jako jeden lub więcej elementów graficznych. Przykładowo jeden budynek (jeden paszport) może być reprezentowany jako zbiór kilku zamkniętych polilini
Operacje edycyjne
Wbudowany edytor mapy pozwala na łatwe i szybkie wprowadzanie danych oraz ich modyfikację. W powiązaniu z szabloami graficznymi i konfiguracją styli użytkownik może w prosty sposób masowo nanosić obiekty tego samego typu. Dodatkowo możliwość rysowania na istniejących elementach mapy lub podkładu pozwala wykorzystać istniejące geometrie do nanoszenia nowych obiektów. Edytor udostępnia również szerego operacji grupowej zmiany obiektów.
Edytor posiada wbudowane funkcje operujące na wyróznionych obiektach. Można za ich pomocą przenieść elementy na inną warstwę mapy, usunąć lub wykonać operacje zmiany na paszportach, czyli np. zmienić właściciela, przydzielić do projektu itp.